Dlaczego dzieci?

Zauważyliście jedną dziwną prawidłowość? Niemal każda reklama słodyczy kręcona jest z udziałem dzieci lub nawet całych wesołych i radosnych rodzin.

Zastanawialiście się może dlaczego właśnie tak jest? Otóż rozwiązanie tej zagadki jest niezwykle proste. Większość tych produktów jest wytwarzane z myślą, że największą grupą docelową, do której te słodkości trafią będą dzieci w różnym wieku.

Reklama, gdzie prezentujÄ…cy jÄ… sÄ… w podobnym wieku, co potencjalni kupujÄ…cy sprawia, że dziecko oglÄ…dajÄ…c taki spot reklamowy widzi jak jego rówieÅ›nik przeszczęśliwy zajada siÄ™ czekoladÄ…, żelkami, czy różnymi innymi sÅ‚odyczami sprawia, że ma ono ochotÄ™ również po nie siÄ™gnąć. I to najlepiej od razu. Co wiÄ™c robi? Biegnie prosto sprzed telewizora do mamusi, tatusia, czy kogokolwiek starszego, kogo akurat ma pod rÄ™kÄ…, domagajÄ…c siÄ™ kupienia wÅ‚aÅ›nie tego, co jadÅ‚ ten chÅ‚opczyk w telewizji. Takie dziecko nie rozumie, że już od najmÅ‚odszych lat staje siÄ™ przedmiotem reklamowej manipulacji  i że ta czekolada z reklamy jest tak samo smaczna jak ta, którÄ… mamy przecież w domu. Bo przecież tamta miaÅ‚a inny papierek, a wiÄ™c oczywiste jest, że to coÅ› zupeÅ‚nie innego. My natomiast w koÅ„cu zawsze przystajemy na proÅ›by naszej pociechy, bo jak jej tu odmówić, gdy tak sÅ‚odko prosi?